درمان آرنج تنیس بازان

عواقب بیماری آرنج تنیس بازان :
اگر بیماری آرنج تنیس بازان(درد وناتوانی دست ناشی از بیماری درقسمت بیرونی آرنج) معالجه نشود میتواند منجر به درد مزمن شود- بخصوص هنگام بلندکردن وسایل وبار با دست یا گرفتن اشیا در دست . استفاده و کار سنگین با بازو پیش از ان که بیماری بهبود یافته باشد می تواند باعث بدتر شدن بیماری آرنج تنیس بازان شود.

درمان اولیه درد وناتوانی آرنج ( بیماری آرنج تنیس بازان ) :
استراحت :
به آرنج خود استراحت دهید. اما از فعالیت اجتناب نکنید. گاهی اوقات استفاده از یک اسپلینت ساعد دست در هنگام شب به کاهش علائم در صبح هنگام کمک می کند.

یخ :
استفاده از یخ مفید است. از یک کیسه محتوی قطعات کوچک یخ برای ماساژ ناحیه آرنج استفاده کنید. اینکاربه محدود شدن تورم بعد از ایجاد اسیب کمک میکند. کیسه یخ را لای حوله بپیچید .و بیش از 20 دقیقه استفاده نکنید زیرا باعث اسیب به بافتها واعصاب می شود. می توانیدچند بار در روز اینکار را تکرار کنید.اگر درابتدا یخ در دسترس نیست می توانید پس از اسیب بلافاصله از کیسه ای پرشده از اب یخ یا کمپرس اب یخ یا برفک بمدت 20 دقیقه چندبار در روزاستفاده کنید.

کمپرس :
ازیک بانداژیا آرنج بند کشی (الاستیک) برای کمپرس کردن محل ضایعه استفاده کنید

بالابردن اندام :
آرنج خود را بالاتر ازسطح قلب قرار دهید. اگر امکان اینکار وجود داشته باشد از تورم وافزایش ورم جلوگیری می شود.
مسکن ها ی ضد درد مانند استامینوفن ،ایبوپروفن (بروفن ،ادویل، ژلوفن) نیز برای درمان موثرند. برای ادامه درمان تخصصی درد آرنج و بیماری آرنج تنیس بازان به متخصص طب فیزیکی وتوانبخشی مراجعه کنید.
برچسبها: آرنج تنیس بازان, درد آرنج, درد دست, طب فیزیکی, درد عضله